Summa sidvisningar

torsdag 15 september 2011

att flytta in

Då var det äntligen dags att flytta in i lägenhet, torsdagen den 8 september, alltså vår 10-åriga bröllopsdag firades med att flytta hela dagen...inte dumt alls hmmm...

August gjorde sin första skoldag och så här såg det ut hemma...


...allrum-matplats, lite kartonger blir det...

här är köksdelen, ser ut som om mamman redan hittat sin plats...

vem behöver TV när man har en Ludwig att fylla hålrummet med...vi kan titta på honom huuur länge som helst...medans vi kämpade med all kartonger så roade sig Agnes ute på baksidan...

såhär trevlig är den, visade sig att det finns ett syskonpar i Agnes ålder som kom ut och lekte och cyklade...så gissa vad Agnes vill köpa asap...
trappen upp till sovrummen, och JA det ÄR heltäckningsmatta överallt förutom i badrummen och köksdelen, puh...måste dock säga att det är lite mysigt ombonat samtidigt, jag veet jag är knäpp...
Anders stora dilemma med mattorna är att han påstår att jag smyger mig på honom...dvs han blir rädd när jag helt plötsligt uppenbarar mig brevid honom!! Inte direkt den effekten man vill ha på sin man hahaha, eller har man lyckat då...- management by fear...
vårt sovrum..
likaså vårt badrum...det är inte mindre an tre badrum med badkar och dusch i, detta är alltså det som hör till vart sovrum...
...baddelen i samma badrum...
Ludwigs sovrum, med angränsande...
...badrum

sängbyggare, grabbarna har blivit riktiga hejare på att bygga IKEA möbler på kuppen..bra tycker mamma Åsa...
....efter allt byggande behöver man en brake med lite verklighetsflykt, på grannens bredband som vi lyckades surfa på torsdag till söndag innan lösenord krävdes, attans...
efter en heldag med monterande så finns det äntligen bäddade sängar till hela familjen, ja inte Agnes då eftersom hennes prinsess säng inte fanns hemma just nu, men vem har sagt att man inte kan få plats i mammas och pappas King Size säng ett tag..inte Agnes iallafall...
...här kan jag finna mig i att sova ett tag...eller så : )
August sovrum..

....och Ludwigs identiska säng...

Så det var den stora flyttdagen, känns mycket bra att vara på plats så pass tidigt i veckan som vi är, hade räknat med hotellvistelse åtminstone veckan ut...så detta var ett stort plus...Imorgon börjar Ludwig skolan...spännande!


Helt ! opimpat och inte det minsta "inredningsbloggaktigt" alls visar jag Er vårt framtida hem för ett år...hope you enjoyed!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar