Summa sidvisningar

torsdag 29 september 2011

att fixa @sittab bil

Igår var det dags att lämna tillbaka hyrbilen som vi nu haft i ca en månad. En Dodge Caravan, som av nostalgiska skäl kändes som hemma då det var en sådan modell vi köpte och importerade från vår föregående USA- vistelse i Charlotte, North Carolina 1996-98.



Nu är det ju så att skaffa sig en bil i USA inte är det lättaste, för att uttrycka det milt...Anders har jobbat på detta sedan dag ett, och det krävs ett Amerikanskt körkort för att leasa eller köpa bil, samt en försäkring, men för att ha en försäkring krävs ett Amerikanskt körkort osv,osv, hmm ett sk moment 22 : ) Men tillslut via en bilfirma här i Hudson området där @sittab Inc ligger så fick vi tillslut hjälp att köpa två bilar.


Här är bil nr ett, familjebilen...ännu en Dodge Caravan 2010:a, då detta är vårt "amerikamärke" ; ) vet inte om ni ser den lilla "ärtan pärtan puff" bruden i baksätet...hon stortrivs i denna "lilla" bil.


Bil nr två är pappa Anders direktörsbil ; ) en gammal Volvo S60 -01:a.

Eftersom vi skulle in till flygplatsen och lämna iväg hyrbilen så var vi ju helt enkelt tvungna att göra ett litet besök på det "stora varuhuset" inne i Minneapolis för lite servetter och värmeljus åxå ; )

Idag är det jobb som gäller igen...


...här ser vi hur ärtan jobbar...med Paddan i högsta hugg!!

På återseende...

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har en fråga jag gärna skulle vilja ha hjälp med på min blogg.
    Bland de som svarat lottar jag ut ett presentkort på 200:- som kan användas i min webbshop!
    Kom gärna och hjälp... vore väldigt tacksam för det.

    Varma hälsningar

    /Lina

    SvaraRadera
  2. Vad behöver du hjälp med?
    Vet inte om jag är rätt person...

    MVH Åsa

    SvaraRadera