Summa sidvisningar

torsdag 31 maj 2012

att följa med August till skolan

Torsdag förra veckan följde mamma Åsa med mig till skolan för att se vad vi egentligen gör här : )
Här är min plats ute i korridoren där jag händer av mig min väska och jacka.
När jag sedan kommer in i klassrummet på morgonen så måste jag bestämma mig för vad jag vill ha för lunch, vi har tre alternativ, och så sätter jag min klädnypa på det som jag helst vill äta för dagen : )
När man sedan väntar på att alla ska komma med alla olika bussar så börjar jag läsa min "bänkbok" under tiden...
...när alla är på plats och vi har lyssnat på nationalsången och läst "the pledge to the flagg" så går min fröken Mrs Groves (Megan)igenom dagens schema med oss så att vi vet hur dagen ser ut : )
Första lektionen är "reading", där är vi indelade i två grupper med två olika böcker, jag är i Miss Shindlers klass, i klassrummet bredvid vårat.
Här går vi tillsammans igenom vad vi läst och vad vi kommit fram till, samt gemensamt letar olika grammatiska övningar.
Miss Shindler!
När den gemensamma genomgången är klar fortsätter vi att läsa och gå igenom uppgifterna till texten.
Här sitter Mrs Groves grupp.
Efter reading är det så dags för gympa, då får vi ställa oss på led för att gå ner till gympasalen.
Här är jag och Logan, pinsamt när mamma håller på och fotar heeela tiden ; )
Efter gympan är det dags för mamma att avlägsna sig, så äntligen får jag lite arbetsro : D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar